Lördag 23 februari kl 18.30 - Sydney

Hello everybody! Nu befinner vi oss i Sydney och vi har varit här sen i onsdags. Sydney är en underbar stad och jag rekommenderar er som åker till Australien, missa inte denna stad!

De senaste dagarna har spenderats strosandes i Sydneys alla gator. Vi har även hunnit shoppa, sett operahuset och picknick(at)? i botaniska trädgården.

Just nu sitter vi på Hungry Jacks (Burger king) och inskaffar oss energi som vi förlorat gåendes i China-town. China-town är riktigt stort så det blir nog rätt många fler besök där!

Idag är det lördag, kvällen är ung och vi bor just nu i staden som aldrig verkar sova - anything could happen! ;D

So long fellows!

Lite pics från byron!

Fredag 15 februari - Byron bay (kl 19.30)

Hola Amigos! Ber om ursäkt för dålig uppdatering men jag skyller på att vi måste gå 100m från vårt Hostel för att få wifi, tough life...;) Sen kan man fortfarande inte lägga ut bilder.
Men i alla fall så bor vi fortfarande kvar i Byron bay. Vi kom hit tisdag den 5:e och åker nu på söndag. Jättefint ställe det här alltså, vi stormtrivs!

De flesta dagarna har vi spenderat på Stranden då vi bland annat testat på boogie-boards (typ små surfingbrädor). Idag gjorde vi också ett försök till att surfa. Haha alla stod upp minst en gång men så jätterutinerade såg vi nog inte ut, fast kul var det! :D Sen hade jag ju turen att se tre delfiner simma typ 1,5 meter ifrån mig när jag var ute i havet med min boogie-board! Riktigt häftigt, nästan så jag kunde klappa dom :$

Värmen här i Australien är ingen bristvara om man säger så! Vi har haft fint väder de flesta dagarna. Det är bara ikväll som det har regnat men det är fortfarande varmt och skönt. Skulle lätt byta bort Sveriges klimat mot Australiens ;)

Vi har även hunnit träffat Lisa, Rebecca, Mathilda och Julia. Lite strandhäng, fest och pizza har vi hunnit dela tillsammans med dom, riktigt trevligt!

Ikväll blir det nog en lugn kväll, vi samlar krafter till morgondagens festligheter istället! (Sista utekvällen innan vi lämnar Byron)

Saknar er där hemma! Kraaaam!

Måndag 4 februari - Mot Sidney

Hej! Anledningen till att bloggen är så tråkig, alltså inga bilder, är för att wifi:et här är värdelöst! Det går inte att publicera några bilder...Tråkigt, men inatt är det sista natten vi sover här i Brisbane och förhoppningsvis har vi bättre internetuppkoppling på de andra ställena vi ska besöka! Idag var vi nämligen inne på typ en turistbyrå/ett hjälpcenter (Wicked travels/greyhound) för backpackers och där bokade vi ett busspass som ska ta oss hela vägen ner till Sidney. Det mycket positiva med att åka buss med dom ner är att vi får stanna längs vägen var vi vill och hur länge vi vill. Så vårt första stopp blir i Byron Bay, vi har hört så mycket positivt om det stället så ser verkligen fram emot att besöka det! Imorgon kl 11.30 bär det alltså av mot Byron Bay och nya äventyr!!

Smell you later ;)

Inlägg som skulle komma igår

Åh vilken underbar dag!
Den började med att vi gick till äffären för att köpa frukost/lunch sen gick vi vidare till stranden, eller rättare sagt City beach. Det var en pool-strand mitt i stan, typ som vitbergs fast mer strandliknande ;) I gassande sol hängde vi där hela förmiddagen och med gassande sol menar jag verkligen det! Haha alla brände sig någonstans, mina fötter bl a...Menmen är man orutinerad turist så är man. Det var hursom riktigt härligt att va på stranden och att bada!
Efter stranden så gick vi hem för att duscha och byta om och sedan for vi och handlade middag som idag bestod av tacos, riktigt mummsigt! Annars ikväll har vi gått en liten runda på stan och nu chillar vi bara på vandrarhemmet. Vi får se vad kvällen har att erbjuda, natten är ung och livet leker!

Andra dagen, 1 februari

Vi lever och mår här i Brisbane, Australien. Idag checkade vi in på ett trevligt vandrarhem som heter City Backpackers och här ska vi tillbringa 4 dagar till. Sen har vi planerat att åka vidare till Surfers Paradise, Byron Bay och slutligen Sidney. Men planer kan alltid förändras men det är i alla fall vår preliminära plan :$

Idag efter vi checkat in på vandrarhemmet så åkte vi till ett Zoo som låg 20 min bort med buss. Vi såg världens sötaste koalor! Vi fick även klappa dom! :$ Sen såg vi kängurur, krokodiler, wombats, tasmanian devils och massa andra spännande djur. Det har varit delvis sol idag och glada är vi orutinerade för moln för det är riktigtriktigt varmt här! Fast man vänjer sig och jag älskar verkligen klimatet här <3

Imorgon visar väderprognosen sol hela dagen så vi har planerat att besöka stranden :D