Torsdag 12 januari - Stan vs Skogen

Hej!

Detta blir den 4:e dagen som jag bor i min nya lägenhet och jag stormtrivs! Bor på sunnanå, området är jättemysigt och välkomnande. Skolan har också dragit igång igen och det känns faktiskt helt okej. Det är ju inte så mycket kvar av gymnasiet och det märks för idag började vi redan prata om burträskbingo och andra trevligheter som vi ska göra under studentveckan. Jag längtar men samtidigt känns det vemodigt att lämna denna härliga klass...Men än är det ju inte slut!
Eftersom jag flyttat från ett hus i skogen till en lägenhet i stan tänkte jag jämföra och visa hur överlägset stan är!
SKOGEN

+ Familjen
+ Fin natur
+ Nära till både privata och offentliga badplatser
- Långt till allt! Skola, jobbet, affärer osv
- Svårt att transportera sig till olika ställen (går typ 2 bussar till och hem från stan)
- Skotta på vintern
STAN

+ Nära till allt! Skola, jobbet, affärer osv
+ Mycket lättare att transportera sig (går bussar hela tiden och att cykla går jättesnabbt)
+ Det mesta händer i stan
+ Alla vänner som bor i närheten
+ Slippa skotta på vintern
- Inte lika nära till små mysiga badplatser som finns i skogen
Okej, det finns rätt mycket mer att tillägga men det där var lite översiktligt.
Det låter nästan som jag hatar att bo i skogen men det gör jag inte. Skogen kommer alltid att vara mig varmt om hjärtat, det är ju trots allt där jag växte upp. Men tiden går och i just det här skedet i livet som jag befinner mig i nu så vinner stan.
Aja nu ska jag vara duktig och laga mig någon middag, HEJS!
Paint ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du inga bilder på lägenheten:)?

2012-01-12 @ 16:58:37

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback